Dag 27 zaterdag 28 juli
Met kleine oogjes vertrokken we rond 4 uur naar Ngorongoro. Een groot safaripark in Tanzania. Na een lange rit van 5 uur kwamen we aan in het park. We zagen the ‘big five’ en nog vele ander dieren. Het park is gelegen in een krater, dit zorgt voor het mooie uitzicht. Een lange dag, maar veel dieren gezien.

Dag 28, zondag 29 juli
Na de vermoeiende dag van gisteren, mochten we vandaag slapen tot 9:30. We hielden het rustig in de voormiddag, maar gingen in de namiddag naar de watervallen van de Kilimanjaro. De moeite waard om te zien. Frederic en Miguel gingen de uitdaging aan om in de stroming van de Kilimanjaro watervallen te zwemmen. De namiddag ging snel voorbij, we namen de bus terug naar Bible College en maakten terug onze valiezen om te vertrekken naar Dar es Salaam.
Dag 29, maandag 30 juli
Vandaag waren we vroeg uit de veren, we stonden om 5 uur op. Na het ontbijt stapten we om 6 uur op de bus richting Dar es Salaam. Een busrit van zomaar 12 uur. Toen we ’s avonds aankwamen bij Felistas (dochter van Johan en Katrien) aten we nog iets kleins in de luchthaven. De reis was vermoeiend, dus kropen we snel in ons bed.
Dag 30, dinsdag 31 juli
Vandaag alweer opstaan om 5 uur, de vermoeidheid eist zijn tol. We nemen de boot richting het vakantieoord Zanzibar. Tijdens de boottocht namen Karien en Johan contact op met de Masai. De Masai is een nomadenstam, ze kennen geen landsgrenzen. Het vee is het belangrijkst voor de Masai. De temperatuur was voelbaar hoger toen we ‘s middags aankwamen. Samen aten we in een lokaal restaurant en verkoelden we ons met een heerlijk ijsje. Johan leidde ons door de stad, na de wandeling hadden we een rustmoment. We besloten ons op het strand te leggen en de zeelucht op te snuiven. We aten ons avondeten op de lokale markt.

Dag 31, woensdag 1 augustus
Deze nacht konden we onze slaap inhalen, we sliepen tot 9.30 uur. Het ontbijt bestond elke ochtend uit een vers eitje met chapati. We beginnen de dag met een spicetour. We dronken kokosnootmelk en aten lychees. De gids vertelde uitgebreid over alle kruiden en vruchten, daarna was er tijd om deze te kopen. Ook zorgden ze voor het middageten, met de lokale kruiden in het voedsel verwerkt. Met een gevulde maag kregen we terug tijd om op het strand te liggen. s’ Avonds stond er minder goed financieel nieuws te wachten op Ime en Cindy. Ze mochten namelijk hun portefeuille openen in het Chinees restaurant om Johan te trakteren. Aangezien ze de weddenschap verloren hadden, tijdens het bouwen.

Dag 32, donderdag 2 augustus
Vandaag staat er een rustdag gepland. We stapten om 10 uur de bus op richting the East Coast. Samen aten we in een strandbar en maakten ons klaar op een hele namiddag zon. Het heeft ons allemaal deugd gedaan. Karien begeleidde de 28-jarige Felistas bij het zwemmen, het was haar tweede keer in het water, een nieuwe ervaring voor haar.
Dag 33, vrijdag 3 augustus
Deze dag vertrokken we terug naar Dar es Salaam, de laatste souvenirs werden gekocht. Rond 14 uur verzamelden we, om de ferry terug te nemen. ’s Avonds aten we nog bij Felistas, pakten we onze valiezen en maakten we ons klaar op de laatste nacht in Afrika.
Dag 34, zaterdag 4 augustus
Momenteel zitten we op de luchthaven, er staat ons een vermoeide dag te wachten. Om 1:30 opgestaan om de vlucht van Dar es Salaam te halen, in Nairobi 16 uur wachten op de vlucht naar Schiphol. We gaan Afrika missen, maar zullen blij zijn wanneer we terug aankomen in Deinze en iedereen terug zien. Het waren toffe 5 weken, maar aan alles komt een einde…